Pembaca Blog

01 May 2011

Melayu Lambat & Tak Tepati Janji

lambat..atau pun dengan bahasa yang lebih sopan tak tepati janji.....itulah yang selalu berlaku dalam kehidupan seharian....saya tak nak tuding jari kepada sesiapa pun dalam hal ini...sebab kadang-kadang 


saya pun tak dapat tepati janji...kenapa selalunya Melayu akan dikaitkan dengan masalah lambat atau tak tepati janji???bayangkan lah anda telah berjanji dalam jam sekian-sekian tetapi setelah 10 minit, 15 minit berlalu....masih tiada bayang-bayang apatah lagi orangnya....apakah anda nak terus menunggu???pada saya mungkin saya akan blah daripada situ sebabnya saya amat tidak 



menggemari bukan saya ingin mendabik dada mengatakan saya terlalu menepati cumanya apabila kita berjanji tepatilah.....mungkin sekali sekala orang lain mungkin boleh bertolak ansur dengan kita....dah selalu tak ke orang fed-up...pesanan saya kepada semua...tepatilah janji...jangan sampai orang dah benci dengan kita baru kita nak berubah...

5 comments:

Jahidih Saili said...

Ramai besikap sebegitu tapi bukan semua.
Sudah menjadi kebiasaan setiap kali ada temu janji spt mesyuarat dll, ahli dikehendaki datang sejam lebih awal daripada majlis. Itupun, masih ada yg terlambat.

.........cP~ said...

salam.
sila cepatkan jam 15 minit untuk orang2 yang selalu lambat ni. kalau tak pun terus terang je la na datang lambat. ni kata jap lagi, rupanya baru gosok gigi. aisyeh.

elynn aiza ♥ said...

yupz.. sy stju ngn pndpt awk.. sy pling x ske org yg x punctual.. lg2 plak, sy ny bleh d kte sharp on tyme sbb sy x ske org x tpti jnji.. n sy x ske klo org tnggu sy.. so thats y sy sharp.. tp klo org jns x sharp, sy pn ikot style dy lahh.. bg dy rse, cmne psaan bler mnggu ny.. tp nx wt cmne kn.. mnsie ny byk sgt alsn.. huhu..

eLLa said...

sya bukan melayu.. bukan sy yg cakap.. haha,, org tu sndiri.. eya kh bgitu? oohh...

eLLa said...

i think banyak juga yang menepati masa ni.. really..